Kráľ analógovej melódie Com Truise vystúpi v pražskom MeetFactory už 7.3.

Áno. Analógové zvuky a melódie stále prežívajú. V zástupe množstva kapiel, hudobníkov a producentov, ktorí využívajú pri svojej tvorbe hudobnú estetiku 80. rokov, je Com Truise nezameniteľný. Chromatics, Neon Indian, Tycho či John Maus. To je len pár mien, ktoré okrem Com Truise pracujú s analógovými syntetizátormi a hudobnými hračkami z čias minulých.

Com Truise vystúpi v pražskom MeetFactory 7. marca v rámci svojho aktuálneho turné k novému albumu Iteration.

Po šiestich rokoch sa vrátil s nahrávkou prekonávajúcou všetky očakávania a je zatiaľ tou najlepšou v jeho hudobnej kariére. Prečítajte si profil tohto výnimočného producenta z Los Angeles a prijmite naše pozvanie na koncert v Prahe.

iteration ghostly

 

Pod pseudonymom Com Truise vystupuje producent a hudobník Seth Haley z New Yorku, ktorý momentálne žije a pôsobí v Los Angeles. Okrem mena Com Truise používa Seth Haley aj pseudonymá ako: Sarin Sunday, SYSTM a Airliner.

Sám svoju hudbu Com Truise označuje ako mid-fi synth-wave slow motion funk.

Seth Haley nikdy nepočúval hudbu okolo 80. rokov. Vždy ju zďaleka obchádzal. K hudbe sa dostal cez DJ-ing, keď hrával najmä Prodigy či The Chemical Brothers. Ako sa dostal k synťákom? „Jedného dňa som bol v dome môjho bratranca a počúvali sme hudbu na hudobnom kanále cez jeho káblovku. A vtedy som to počul, AK1200, drum’n’bass. Nič podobného som dovtedy nepočul. Prišiel som domov, urobil som si prieskum a kúpil som si nejaké CD mixy. Začal som si budovať kolekciu. Rodičov som požiadal o darček na Vianoce v podobe turntablov a bolo to.“

Na začiatku pracoval najmä s počítačom a malým MIDI keybordom. K hudbe z 80. rokov sa dostal cez svojich známych. Popritom ako DJ-oval, moderoval aj svoju online radio show. Jeho kamarátka mu poslala nahrávku Boards of Canada. Nevypočul si to hneď a odložil ju medzi ostatnú hudbu do zložky v počítači. S odstupom času album pustil a zapáčilo sa mu to. Jeho prvý syntetizátor Minimoog Voyager si kúpil ešte v tom roku.

I feel like for some reason I came up with a crop of artists that did similar stuff… very heavily ’80s influenced. But for some reason I was able to escape them.

Svoje nahrávacie štúdio má doma v spálni. Seth Haley skúšal nahrávať a tvoriť mimo domu no nefungovalo to. Ako sám hovorí: „Nemôžem pracovať, keď som oblečený tak, akoby som šiel von v nejakom negatívnom mentálnom rozpoložení alebo komplikovanej situácii. Milujem ráno vstať skutočne skoro, uvariť si kávu, pustiť si film, stlmiť ho a vtedy začnem tvoriť hudbu. Želám si tvoriť svoju hudbu vždy v pyžame či v teplákoch. Sadnúť si na pohodlnú stoličku či perinu, hocičo čo mi pomáha cítiť sa pohodlne v bezpečí. Písať a skladať presne to, čo v tom momente cítiš. To je pre mňa základ.“

It’s fun to collect this stuff and use different things from time to time, but in the end, I go back to the well and really push the equipment that I first started with and sprinkle in the new stuff I acquire along the way.

Com Truise momentálne vydáva svoju tvorbu pod vydavateľstvom Ghostly International (Matthew Dear, Dabrye (a.k.a. Tadd Mullinix), Tycho, Gold Panda, School of Seven Bells, Mux Mool, alebo Shigeto).

Jeho prvá nahrávka bola EP Cyanide Sisters. Keď sa Haley pridal do Ghostly kolektívu jeho príbeh o Com Truise „robotickom astronautovi“ sa mohol začať a vydal kritikmi ospevovaný debutový album Galactic Melt. Nasledovalo EP In Decay a po 6. rokoch vydal dlho očakávaný album Iteration.

Album Iteration ilustruje posledné momenty, ktoré Com Truise strávil na nebezpečnej planéte Wave 1, predtým ako on a jeho láska uniknú nebezpečiu a žijú tak v pokoji. Je to taktiež jeho najosobnejšia nahrávka, ktorú doteraz napísal. Opisuje jeho osobný boj s presúvaním sa cez krajinu a prekonávanie kreatívneho vyhorenia. Ale Iteration je príbeh o triumfe a sebarealizácii, vyrozprávaný osobne, emocionálne rezonujúci zvuk muža a jeho „mašín“.

0007355356_10

Na záver pár tipov od Com Truisea, ako tvoriť hudbu:

Nezáleží na tom, čo používaš, ale ako. Analóg, digitál, virtual. V skutočnosti na tom vôbec nezáleží. To, na čom záleží, je byť spokojný so svojou voľbou a skutočne sa učiť vstupy a výstupy zručností, ktoré máš. Menej je viac. Zistil som, že mať príliš mnoho možností môže viesť k neúplnému zvuku.

GIF: Inter Arma, prebraté farby z albumu Iteration od Com Truise

Rád obmieňam veci v rôznych rýchlostiach, no príde moment, keď to začne znieť prehnane. Niekedy len pridám zvuk z nejakej staršej nahrávky a je to. Veľmi dôležitou časťou je jednoduchosť. Mojou obľúbenou časťou je zapnúť si nástroje a programy na nové nastavenia. Použijem len dva oscilátory, jeden rozladený, pekné „zabalenia“ na filtre a zosilňovač. Mám rád čistý „synth brass“ zvuk, „smooth“ basy a maličkú časť melódie, nejaký ten „delay“ a je to.

Viac info o koncerte >> tu.

Vstupenky:

350 Kč na www.meetfactory.cz
350 Kč (+ případné poplatky) v ostatních předprodejích
450 Kč na místě

Text: Verana Dobal

Leave a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *