Desítku finalistů a finalistek jediné české soutěže umění pohyblivého obrazu představili kurátoři jejího letošního ročníku, Lumír Nykl a Tina Poliačiková, v pondělí 2. listopadu v rámci akce PAF Praha. Veřejnosti bude desítka videí poprvé představena během nadcházejícího festivalu PAF Olomouc 2020, který se koná od 3. do 6 prosince 2020. Finalisty a finalistkami letošního ročníku Jiných vizí jsou ►► Jan Boháč & BCAA system, Nela Britaňáková, Marek Delong a Anna Slama, Valentýna Janů, Tomáš Kajánek, Filip Kopecký, Štěpán Krahulec, Fanny Chaiyarach a David Střeleček, Jan Matýsek, Lukáš Prokop a Veronika Švecová ◄◄

Jan Boháč & BCAA system

„Výběr deseti videí vychází z krizí, kterým dnes čelíme. Ať už se jedná o kulturně společenské problémy nebo environmentální hrozby. Díla svébytně reflektují naši budoucnost i současnost z jiných než nutně lidských perspektiv.“ Umělci a umělkyně budou soutěžit o hlavní cenu mezinárodní poroty, jejíž vítěz/ka obdrží finanční odměnu. V průběhu následujícího roku bude kolekce deseti filmů a videí prezentována na festivalech a výstavách v České republice i v zahraničí.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Veronika Švecová (@ultravvvera),

● Finalisté a finalistky Jiných vizí CZ 2020 ●
◖ Jan Boháč & BCAA system (pro/for Psí víno) – 1
◖ Nela Britaňáková – Re-Enter The Plant
◖ Marek Delong a Anna Slama – Everything is You
◖ Valentýna Janů – Max the Weather Girl
◖ Tomáš Kajánek – Malinko nakouknout / Take a Little Peep
◖ Filip Kopecký – Snake Sadness
◖ Štěpán Krahulec, Fanny Chaiyarach, David Střeleček – Don’t be Dam[n]
◖ Jan Matýsek – Leviathan’s wet dream
◖ Lukáš Prokop – Whispers Divulging
◖ Veronika Švecová – The Final Quest Of The Real-Playness

Marek Delong a Anna Slama

Kurátoři Jiných vizí CZ 2020

Tina Poliačková (*1988) je kurátorka a kritička současného umění. Absolvovala magisterské studium teorie a dějin moderního a současného umění na UMPRUM v Praze a letos začíná doktorské studium pod vedením Václava Magida na AVU v Praze. Spolupracuje s magazíny, jako je Art Antiques, artalk.cz, Flash Art nebo A2. Spolu s Lumírem Nyklem kurátorsky působila v rámci výstavní činnosti kolektivu A.M.180 a v holešovické galerii Šachta. Věnuje se vztahům současného umění, internetové kultury, módy a hudby. Je také součástí DJ/AV kolektivu Blazing Bullets, kde vystupuje jako DJka pod pseudonymem dirrtina.

Lumír Nykl (*1991) je kurátor, DJ a dříve kulturní publicista. Studoval dějiny umění a estetiku na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Jako kulturní publicista psal pro A2 a A2larm, byl externím hudebním redaktorem Rádia Wave. Věnuje se současnému vizuálnímu umění, experimentální a klubové hudbě a videohrám. Kromě kolektivu Blazing Bullets je členem labelu Red for Colour Blind, pro nějž zpracovává grafiku nahrávek. Kurátorsky spolupracoval s galerií Futura, Karlin Studios nebo galerií Plato. Pracuje jako kurátor a produkční v Jiri Svestka Gallery.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Štěpán Krahulec (@stepankrahulec),

PAF Olomouc 2020

Letošní ročník PAF Olomouc s podtitulem Domino se uskuteční od 3. do 6. prosince 2020. Mezinárodní Přehlídka filmové animace a současného umění s ohledem na omezení spojená s koronavirem tentokrát proběhne v radikálně odlišné podobě, která se více zaměří na přímý kontakt s publikem skrz online program, výstavy ve veřejném prostoru domovské Olomouce a mezinárodně distribuovanou publikaci PAF Reader. PAF Olomouc 2020 tak nabízí nový pohled na možnosti a potenciál kurátorských platforem zaměřených na současné umění.

O platformě PAF

PAF je kurátorská platforma, mezi jejíž hlavní aktivity patří pořádání festivalů (PAF Olomouc, PAF New York, PAF Ostopovice, PAF Praha), koncertů, výstav a projekcí, ale také publikační a distribuční činnost (Edice PAF, PAF Aport). V průběhu uplynulých dvou dekád se PAF rozvinul v label zahrnující mezinárodní síť umělců, kurátorů a událostí. Mezi prvotní východiska patří vztah filmové animace, vizuálního umění a hudby, pohyblivý obraz filmu a videa (od avantgardního filmu přes expanded cinema až po rozšířené pole internetu nebo klubové hudby). Souběžně s akcelerujícím vývojem audiovizuálního umění v uplynulých dvou dekádách se přidaly fenomény spjaté s virtuálním prostorem, performativním uměním, herním designem nebo módou. Dramaturgie festivalu PAF se na základě hlavního tématu vždy snaží objevovat styčné plochy mezi odlišnými, či protichůdnými uměleckými projevy. Tématem letošního ročníku PAF Olomouc je Domino.

Zdroj: Tlačovú správu PAF poskytla Swine Daily Veronika Zapatová

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *