Swine Review: “SR3MM” je vyzrálý triptych bratrů Rae Sremmurd

Atlantské rapové duo Rae SremmurdSwae Lee a Slim Jxmmi – jsou tou kapelou, která byla před pár lety vnímána jako trapoví Kris Kross, neboli zelenáči, kteří upadnou po pár skladbách v zapomění. Určitá část posluchačů měla za to, že jejich dvorní producent Mike Will Made-It má zcela zásadní vliv na vývoj (i případný pád) této bratrské dvojice z Tupelo v Mississippi. Legendární Ebro z Hot97 před třemi lety dokonce lživě tvrdil, že Mike Will psal pro duo texty.

Vyzrálý triptych bratrů Brownových SR3MM aktualizuje ScremmLife edici kvalitou i kvantitou, nic podobného doposud nevzniklo.

markelzey

Mark Elzey

Dvěma deskami pod labelem EarDrummers Mike Willa: SremmLife a SremmLife 2 dokázali Rae Sremmurd vytvořit nespočet bangerů, a zanechali tak nesmazatelnou stopu, vlnou Atlanstkého pop-trapového strip-club rapu. Při poslechu jejich třetí desky je jasné, že Mike Will je důležitým článkem pro hudební podklad a zvuk dua. Ovšem sourozenecká jednota, perfekcionismus a podpora navzájem je to, co činí malebný triptych SR3MM nejzajímavějším a nejsilnějším počinem z celé série ScremmLife a plně odráží vztah těchto dvou sourozeneckých rock star moderní doby.

V době, kdy streamovací média chrlí neuvěřitelné množství tracklistů (Rap Caviar) a kompilací (Quality Control: Control The Streets Vol. 1) a hromadu playlistových desek, včetně nedávného Culture II od Migos, působí konceptuální deska od Rae Sremmurd v trapových vodách jako čisté zjevení.

SR3MM triptych tvoří tři desky, první je samotné album dua Rae Sremmurd s totožným názvem SR3MM, následuje Swaecation baladického synth-popového Swae Leeho, vše pak uzavírá Jxmtro konzistentě trapového Slim Jxmmiho.

Celek tak tvoří skoro dvě hodiny hypnotického poslechu absentující jakýchkoliv vychýlených křivek při přechodu z jednoho alba na druhé.

Ačkoliv album přiznává, již samotným coverem, inspiraci z desky Atlantských legend Outkast Speakerboxxx / The Love Below a my můžeme vnímat Swae Lee jako André 3000 a Slim Jxmmi jako Big Boie, cesty sourozenců Brownových se tu, jako u dua Outkast, nerozcházejí a oba dva flexí doslova na stejném rohu ulice. Album zvýrazňuje estetiku obou sourozenců a jejich odlišnosti, ale žádným způsobem nevznikají z těchto rozdílů důvody k jejich odluce. Rae Sremmurd vytvořili pro posluchače svůj nejlepší opus, aniž by si hráli na vážné umělce a považovali svůj triptych za ambiciózní album.

31b0dda91b55510c523ddf06b6df0f7a

První disk SR3MM následuje úspěch předešlých dvou ScremmLife desek s chytlavými refrény a vokály uspořádanými až do krajních mezí skladeb. Aliteraci duo užívá i ve skladbách, u kterých bychom to zpočátku nečekali, jako třebas u Perplexing Pegasus. Znovu tu máme přítomnout již tolikrát glorifikovanou yin a yang dualitu dua, v které adrenalinově využívají post-crunk smíšený s medovými melodiemi.

Swaecation mixuje R&B s melodickým přednesem, synth-popem 80. let a dancehall. Swae Lee zhrzele vypovídá o svých citech za doprovodu drásajících melodií v záplavě ozvěn na svojí opité bárce bez produkcí Mike Willa a já si na rozdíl od většiny kritiků myslím, že mu to jen prospívá. K jeho sólovému zvuku se dvorní producent dua až tolik nehodí, je více hajtkový a plný konvenčního zvuku trapu. Zvuk mladého a méně zkušeného producenta Bizness Boi mi k druhému LP jednoduše sedí.

Jxmtro připomíná textově předešlá alba. Slim Jxmmi píše texty velmi kousavé, výstižné a zároveň velmi elegantně. Bývá považován za introverta ve srovnání se svým bratrem. Rapuje o svém dětství, o svých přátelích a též o prioritách. Prezentuje sebe jako plnohodnotnou rapovou hvězdu s pokorou a svými zásadami v Keep God First a vysamplovaným fenomenálním multiinstrumentalistou Frank Dukesem. Jxmtro vytváří zběsilé tempo s ostrými basovými beaty (Mike Will v ráží jako s Waka Flaka Flamem, nebo Gucci Manem) a dráždivými texty.

Pokud považujete celé trojalbum za celistvé lo, nemůžete se snížit srovnávat Jxmtro a Swaecation. Vzájemná propojenost tří desek je to, co činí projekt ojedinělým, neotřelým a posluchačsky unikátním dílem. Jak říkají samotní bratři “We got to come together – were brothers”. Trap, jako součást mainstreamové popkultury, má takto poprvé dlouhohrající 3LP a může hrdě reprezentovat formát triptichových desek s ucelenou formou.

9/10

Text: InTerrre$

Leave a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *