Do Bratislavy sa vracia ďalšia klubová noc v réžii BWO x Mäss, aby preverilo čo znesie soundsystem FUGY. BWO a Mäss sú klubové noci a kolektívy, ktorých záber sa pretína v temnejšej časti „bass music“ spektra. „Je to nová klubová noc zapĺňajúca ticho, ktoré v ňom na bratislavskej klubovej scéne zavládlo,“ uvádza samotný kolektív, v ktorom nájdeme napríklad producentov ako PJONI, Ink Midget či selektroku Tea Tralnu.
Po minulom vydaní s producentmi Sudanim a Why Be progresívny bratislavský kolektív namieril znovu na Londýn. Z jeho aktuálnej ponuky klubovej hudby vybrali dve mená, ktoré sa až donedávna pohybovali na jeho okraji. 30. septembra (piatok) vo Fuge!
Viac ako k Londýnu sa angličan Endgame a pôvodom čilan Kamixlo hlásia ku globálnemu zvuku a komunite producentov, MCs a vokalistov, združených pod značkou Bala Club (label, klubová noc, radio-show). Žánrovo a rytmicky je ich produkcia a DJ sety rozptýlená na viacerých kontinentoch – Latinská (reggaeton, baile funk) a Severná Amerika (trap), alebo Afrika (kizomba). Rytmické vzorce a inšpirácie sú prefiltrované prvkami hardcoru, dávkami sub-basov a zdistortovanými bubnami. Ale ani od Bala Club nebudete počuť klasifikácie – ak, tak niečo na spôsob „pokrivený global sound“.
Zatiaľ čo legendárnemu klubu Fabric hrozí zatvorenie a viaceré klubové noci musia hľadať nové priestory, Bala Club si robí z nestálosti program a rotuje po viacerých priestoroch. Endgame a Kamixlo sú doma všade tam, kde sa za laptopom striedajú známi a hrajú svoje obľubené tracky. Môžete ich počuť na Endless party, ktorú robí Endgame spolu s Lexxim na rôznych miestach Londýna, najčastejšie v industriálnych priestoroch. Keď sa Endgameho magazín Fader opýtal na najživšie priestory v Londýne, vybral si jeden z warehouse priestorov:
„Nie sú tam žiadne svetlá, žiadne DJské kabíny, žiadny bar, žiadni vyhadzovači a minimálne vstupné.“
V ich prípade však nejde (len) o útek pred klubovým mainstreamom do mýtického undergoundu s kapucňou na hlave. Okrem kutnohorského Creepy Teepee alebo poľského Unsoundu hrali v experimentálnom priestore PS1 newyorského MoMA, alebo luxusnom londýnsom hoteli ACE. Nech hrajú kdekoľvek, platí Kamixlove „ak sa hrá len jeden typ hudby, počuť tam sadať prach, je to nuda.“
Producentsky sa Engame a Kamixlo mimo skalný okruh followerov na internete preslávili vďaka EPčkam na dvoch labeloch . Podľa legendy poskladal Kami track „Paleta“ za polhodinu, len aby ho mohol hneď zahrať na Endless. Dlho rotoval len ako Soundcloud upload, až ho odchytil Visionistov sublabel Codes. Rovnako ako ďalšie tracky na EP znie Paleta hrubo a špinavo, bez prílišného obrusovania v štúdiu.
Symbolické katalógové číslo HDB101 dostalo Endagameho Flesh EP na Hyperdube, ktoré je vonku len od júla 2016. Zo všetkých trackov vyniká „Felonny Riddim“, na Soundcloude otagovaný ako reggaeton, drill a grime. Ak chcete viac, stiahnite si jeho Deaded edit, v ktorom vokál Brazílskeho MC Brisola naštrikoval na baile funk rytmus vyskladaný z grime gunshotov.
Viac info na FB udalosti / Sleduj BWO x Mäss
–
Zdroj: TS od BWO x Mäss
Pridaj komentár