Necelé dva týždne po vydaní svojho prvého full-lenght štúdiového albumu ULTRAKUNST, Brutalismus 3000 vypredali jeden z najväčších Pražských klubov. A zvládol by aj väčší. Rady ako v Berlíne, veľa kože a klubová hudba v mainstreamových rozmeroch.

S priateľkou sme mali možnosť navštíviť sálu SaSaZu, ktorá bola tímom Selection zvolená ako náhrada za menšie Roxy (kapacita cca 750) kde sa koncert vypredal a organizátori potrebovali väčšiu sálu (Sasazu cca 2500). Počet ľudí je to, čo aj definovalo aj celý event. Nekončiace rady na vstupe, plné šatne, nedobytné bary. Pre stovky ľudí bol však Brutalismus skvelým dôvodom podstúpiť toto trápenie, s ktorým nakoniec aj všetci počítali. Zo strany organizátorov avšak mohlo ísť o trochu zlý odhad kapacitných možností klubu. Rady na čokoľvek sa dali do nejakej miery očakávať, ale mnoho ľudí strávilo v ten večer 2x toľko času čakaním, ako samotným vystúpením berlínskej dvojice.

Lístky na Brutalismus 3000 v Refinery Gallery 20.5. v Bratislave sú stále v predaji.

Tento even mi zároveň znovu dokázal, že Brutalismus už dávno nie je hudba s prívlastkami „klubová“ a „undergroundová“. Ich vystúpenie pripomínalo koncert veľkých popových interpretov. Je to určite skvelé pre samotné umelecké duo, ale fanúšikov ich rast môže ukrátiť o zážitok z live eventov. Konkrétne v SaSaZu, kde počas vystúpenia, ktoré bolo preplnené ľuďmi, ostali mnohí či už bez vizuálneho stimulu, alebo boli nútení sa presunúť na miesta s horším zvukom.

A zvuk bol to, pri čom už nejde privrieť oko (alebo skôr ucho). Počas dvoch hodín Brutalismu som vystriedal niekoľko miest, pri stage, balkóne, alebo priamo vedľa zvukára. Žiaľbohu ani na tom jednom mieste, kde to má znieť najlepšie, to bolo trochu sklamanie. Je jasné, že na bass-heavy hudbe bude low-end dominantným prvkom, ale ak nebude takmer vôbec počuť vokalistku, ten element, ktorý ich odlišuje od mnohých techno interpretov ostal o to viac nevyužitý. Podobne to videlo mnoho ľudí z môjho okolia a kde bola chyba, to už neviem. Po technickej stránke bolo SaSaZu vybavené omnoho lepšie, ako mnoho iných pražských klubov, avšak to zrejme nestačilo.

Okrem Brutalismu vystúpil aj predskokan Sky Leon. Tí, ktorí mali šťastie byť v klube v čase jeho začiatku, zažili príjemný hodinový warm-up. Nekomplikovaný, výrazný svojím tanečným prejavom a občasnými zvolaniami na publikum. Možno ako performer nie je vhodný headlinovať, ale ako predskokan splnil svoju úlohu výborne.

K vystúpeniu Brutalismu. Pre mňa to bola prvá live show tejto dvojice, aj keď ich nahrané sety z HÖR BERLIN alebo Boiler Room sú mi viac než známe. Na ich vystúpení ma potešila hlavne zmena dynamiky. Aj keď sa Theo asi nikdy nepohne spoza CDJs, Viktória využila celý priestor pódia, čo pridalo energický element vystúpeniu, ktorý mňa a mnohých určite potešil. To bolo možno práve kvôli veľkosti stagu, ktorý bol okrem toho odizolovaný od ľudí. Opäť, rozdielna dynamika od toho, ako som ich live shows poznal predtým.

Na stagi, okrem baneru s názvom ich nového albumu ULTRAKUNST, bol umiestnený takmer trojmetrovým nafukovací emoji s dvoma rozdielnymi náladami. Ten bol otočený na cute/crying strane až do tracku „Satan was a baby boomer“, počas ktorého sa emoji otočil na stranu s angry emoji s nápisom B3000. Tento moment nemal len vizuálnu podstatu, ale hlavne vytvoril emočný peak energie crowdu, kde každý zabudol na všetky spomenuté nedostatky.

Mať dvojhodinovú live performance v tempe Brutalismu určite nemôže byť jednoduché, a obaja to zvládli s prehľadom. Určite by som ich nabudúce znovu rád videl, ale v menšom a hlavne menej preplnenom priestore s dobrým zvukom.

_

Foto + Text: Milan & Viki

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *